دليل گريه كودك و راه هاي آرام كردنش

نوزادان گريه مي كنند و هيچ راهي براي خلاصي از گريه آنها وجود ندارد. از آنجا كه نوزاد نمي تواند حرف بزند، گريه او ممكن است براي والدينش نگران كننده باشد و از خود بپرسند "از كجا بفهميم مشكلش چيست؟" فهميدن علت گريه نوزاد ممكن است در آغاز دشوار باشد ولي بايد توجه داشت كه قسمت بزرگي از بچه بزرگ كردن آزمون و خطاست و والدين خيلي زود ياد خواهند گرفت كه چگونه نياز هاي كودك خود را پيش بيني كنند. دلايل زير شايع ترين دلايل گريه نوزاد هستند و نوزاد با گريه خود در واقع مي خواهد مشكلش را به شما بفهماند:

چرا كودكتان گريه مي كند

من گرسنه ام

وقتي ياد بگيريد كه نشانه هاي گرسنه بودن كودك خود (مثل نق نق كردن، سر و صدا راه انداختن و دنبال پستان مادر گشتن هنگامي كه او را در آغوش مي گيريد) را بشناسيد مشكلاتتان در سير كردن او قبل از اينكه گريه كند كمتر مي شود. وقتي كودكتان گريه مي كند اول مطمئن شويد كه گرسنه نيست. شير دادن ممكن است سبب قطع گريه كودك نشود ولي اگر مي خواهد همچنان شير بخورد بگذاريد به خوردن ادامه دهد . بعضي اوقات شيرخواران حتي بعد از اينكه شروع به شير خوردن مي كنند به گريه كردن ادامه مي دهند اما شما به شير دادن ادامه دهيد چون هنگاميكه معده اش پر شود از گريه كردن دست بر مي دارد.

پوشكم را عوض كنيد

بعضي كودكان به مجرد اينكه به تعويض پوشك نياز داشته باشند سر و صدايشان در مي آيد اما بعضي ديگر اينطور نيستند. در هر صورت اين هم يكي از دلايل گريه كردن كودك است و خوشبختانه هم فهميدن آن راحت است و هم حل كردن آن.

سردم است؛ گرمم است

كودكان شير خوار دوست دارند لباس زياد و گرم داشته باشند. (بعنوان قاعده هر چند تا كه خودتان لباس پوشيده ايد و از نظر دما احساس راحتي مي كنيد بايد يك لايه بيشتر به كودك شيرخوارتان بپوشانيد.) بنابراين گريه كودك ممكن است به اين علت باشد كه سردش شده است (مثلاً موقعيكه كودك لخت است و شما در حال عوض كردن او هستيد). بهتر است ياد بگيريد كه چطور كودكتان را سريعتر و قبل از اينكه سردش شود عوض كنيد. توجه كنيد كه كودك را زيادي نپوشانيد چون احتمال گريه كردن كودك وقتي كه گرمش است در مقايسه با وقتي كه سردش است كمتر است (اگر هم گريه كند خفيف تر است).


مرا در آغوش بگيريد

كودكان شير خوار آغوش و نوازش زيادي نياز دارند. آنها دوست دارند صورت والدين خود را ببينند، صدايشان را بشنوند، به صداي قلبشان گوش كنند، و حتي مي توانند بوي منحصر بفردشان (بخصوص شير مادر را) تشخيص دهند. بعد از شير خوردن، آروغ زدن و عوض شدن دوست دارند كه شما آنها را در آغوش بگيريد. ممكن است شما فكر كنيد كه با اين كار داريد كودكتان را "لوس" با مي آوريد ولي نگران نباشيد؛ اين مسئله در چند ماه اول زندگي اصلاً مطرح نيست. البته كودكان از نظر اينكه چقدر بخواهند كه شما آنها را در آغوش بگيريد با هم فرق دارند. بعضي از كودكان توجه زيادي را مي طلبند و در مقابل بعضي ديگر مي توانند مدت زيادي آرام بنشينند. اگر كودكتان توجه شما را مي خواهد او را در آغوش بگيريد و يا در كنار خود بگذاريد.

ديگه بسه!

هر چند كودكان شير خوار به توجه زيادي نياز دارند ولي ممكن است دچار "تحريك بيش از حد" نيز بشوند. گاهي كودك بعد از گذراندن يك روز تعطيل در ميان افراد خانواده و بستگان و يا در انتهاي هر روز ظاهراً بدون دليل و بيش از حد طبيعي گريه مي كند. فيلتر كردن تمامي تحريك هاي محيطي (شامل نور، صدا، بغل به بغل شدن) معمولاً براي نوزادان آسان نيست و اين مي تواند سبب خستگي آنها بدليل فعاليت زياد شود. در اين شرايط نوزاد با گريه كردن خود در واقع مي گويد "ديگه بسه!". اين مسئله معمولاً وقتي رخ مي دهد كه كودك خسته است. سعي كنيد كودكتان را به جايي آرام و ساكت ببريد و بعد ببنيد مي توانيد او را بخوابانيد يا نه.

حالم خوب نيست

اگر تازه به كودك خود شير داده ايد و مي دانيد كه راحت هم هست (گاهي كودك ممكن است بخاطر يك مسئله خيلي كوچك و پيش پا افتاده نظير گير كردن يك تار مو دور انگشت پايش و يا تماس مارك لباس با پوستش احساس ناراحتي كند) ولي كودك همچنان گريه مي كند درجه حرارتش را اندازه بگيريد تا مطمئن شويد مريض نيست. گريه ناشي از بيماري معمولاً با گريه ناشي از گرسنگي فرق مي كند و شما خيلي زود اين را مي فهميد.

هيچكدام از موارد بالا

بعضي اوقات دست آخر هم نمي فهميد چرا كودكتان گريه مي كند. بعضي اوقات كودكان گريه مي كنند و بسادگي نمي شود آرامشان كرد. اين گريه كردن ممكن است از چند دقيقه گريه شديد تا كوليك كامل طول بكشد. كوليك عبارتست از گريه غير قابل تسكين بمدت 3 ساعت در روز و حداقل 3 روز در هفته. حتي اگر كودك سه ساعت هم گريه نكند باز هم تحمل اين وضعيت براي والدين سخت است. در صورتيكه علت گريه كودك دلايل بالا نبود راه هاي زير را امتحان كنيد.


علت گريه كودكم را نمي دانم. چكار بايد بكنم؟

كودك را بپوشانيد و در آغوش بگيريد

نوزادان دوست دارند همان احساس گرما و امنيت درون رحم را تجربه كنند. پس كودكتان را قنداق كنيد و سرش را روي شانه تان بگذاريد. توجه داشته باشيد كه قنداق كردن و در آغوش گرفتن ممكن است براي بعضي كودكان ايجاد محدوديت فيزيكي كند. ممكن است اين كودكان به پستانك يا تكان تكان دادن بهتر جواب دهند.

استفاده از ريتم

نوزاد عادت به شنيدن صداي قلب مادر دارد و يكي از دلايلي هم كه دوست دارد در آغوش و نزديك مادر باشد همين است. ولي به جاي آن مي توانيد براي كودكتان موزيك ملايم بگذاريد و يا برايش لالايي بخوانيد و يا فقط او را كنار يك صداي يكنواخت مثل صداي هواكش قرار دهيد.

تكان تكان دادن

گاهي تنها تكان تكان دادن كودك و راه رفتن مي تواند او را آرام كند. بعضي اوقات هم مي توانيد او را در گهواره و يا Rocking chair بگذاريد و تكان دهيد. گردش با اتومبيل هم مي تواند در اين مواقع كمك كننده باشد.

ماليدن شكم

مالدين پشت يا شكم نوزاد يكي از آرام بخش ترين كارهايي است كه مي توانيد بكنيد بويژه اگر گريه كودك ناشي از گاز روده ها باشد كه در بعضي كودكان كوليكي ديده مي شود.

مكيدن

حتي موقعي كه كودك گرسنه نيست، مكيدن به آرام شدن ضربان قلب كودك، شل شدن معده، و كاهش دست و پا زدن او كمك مي كند. در اين مواقع پستانك بسيار كمك كننده است.


مواظب خودتان هم باشيد

هيچ كودكي تا حالا از گريه كردن نمرده است! ولي گريه كودك مي تواند استرس زيادي به پدر و مادر جديد وارد كند. شما در اين مدت بسيار بي خوابي كشيده ايد و ممكن است ندانيد چكار كنيد. مادران به اندازه كافي به دليل تغييرات هورموني دچار هيجانات هستند. پدران هم ممكن است ندانند كه چه نقشي مي توانند در مراقبت از كودكشان ايفا كنند و اينكه تمام توجه همسرشان به كودك نورسيده است خود استرسي براي آنهاست. حالا كودكي را هم كه در حال گريه كردن است به اين دو نفر اضافه كنيد تا ببينيد كه چگونه بسياري از والدين سرشار از احساس بي كفايتي مي شوند. اگر مطمئنيد كه نياز هاي كودكتان را پاسخ گفته ايد و سعي كرده ايد كه آرامش كنيد ولي همچنان گريه مي كند زمان آن است كه كمي هم به خودتان برسيد تا از پا نيفتيد:

·    كودكتان را روي تخت بگذاريد و بگذاريد مدتي گريه كند (نترسيد هيچ اتفاقي نمي افتد!)

·    از دوستان و بستگانتان راهنمايي بگيريد (حضور مادر بزرگ ها در اين مواقع واقعاً نعمتي است!)

·    كمي استراحت كنيد و بگذاريد فرد ديگري از كودك مراقبت كند.

·    نفس عميق بكشيد.

·    با خودتان تكرار كنيد: "كودك من مشكلي ندارد و گريه صدمه اي به او نمي زند. مشكلش فقط اين است كه نمي تواند بگويد چه مي خواهد."


خوشبختانه كودكان (و والدينشان) بسيار انعطاف پذيرند و حتي بدترين شرايط را نيز بالاخره از سر مي گذرانند. معمولاً از 8 تا 12 ماهگي به بعد كودك بهتر مي تواند خودش را آرام كند و بسياري از اين گريه ها ديگر اتفاق نمي افتد.

منبع : ني ني سايت

پرچمهاي سابق ايران تاكنون تهيه و تنظيم : آقاي رضا محزوني

 

 

                                                    پرچم هاي ايران از ابتدا تا كنون


1-عكس هايي كه از درفش هاي ايران آورده شده است لزوماً در كل دوران مشخص شده جاري نبوده اند و شايد متعلق به يك دوره ي خاص از آن دوران باشند.

2- برخي از درفش ها از روي گفته ها و منابع تاريخي بازسازي شده اند و مطمئنا درفش ها به همين شكلي كه در عكس ها تصوير شده اند ، وجود نداشتند(براي مثال درفش اشكانيان)

دوره اساطيري



هخامنشيان


 

 

ديگر درفش هاي هخامنشي




اشكانيان



 


ساسانيان (همان درفش كاوياني دوره اساطيري)



 


سياه جامگان(پيروان ابومسلم خراساني)




سرخ جامگان (پيروان بابك خرم دين)




غزنويان


سلجوقيان




تيموريان




دوران صفويه




پرچم شاه اسماعيل




پرچم شاه طهماسب




افشاريان




نادر شاه افشار




زنديه




قاجار




پرچم دوره محمد شاه




پرچم دوره ناصرالدين شاه




دوران پهلوي


جمهوري اسلامي

 

روشهاي برقراري ارتباط مديران با كاركنان تهيه و تنظيم : آقاي رضا محزوني

 

«« روشهاي برقراري ارتباط مديران با كاركنان »»

درذيل برخي از روشها و اصول كلي را كه هر مدير براي انجام كار خود بايد مورد نظر قرار دهد به اختصار بيان مي كنيم. چون اين اصول فراگير و حتي در كشورهاي اروپايي نيز مورد استفاده قرار ميگيرد اميد است مورد استفادۀ شما عزيزان قرار گيرد.

1ـ وضع هر يك از كاركنان را مورد بررسي قرار داده و اطلاعات دقيق و جامعي از هر كدام را داشته باشيد.!

2ـ به زير دستان علاقه نشان دهيد، (با اين علم كه همۀ افراد خونگرم نيستند.

3ـ شنوندۀ خوبي باشيد. « شنوندۀ خوبي بودن در تمامي مراحل زندگي مؤثر است.

4ـ كاري كنيد كه كاركنانتان با ميل و رغبت كار را انجام دهند.!

5ـ انتقاد يا ملامت را به طور مثبت انجام دهيد.«با كمال خونسردي و آرامش و صداي ملايم.

6ـ مديري كه هميشه مراعات حال زير دستان را ميكند، كاركنان او فعال و وفادار بوده و نسبت بهم همكاري خواهند داشت. چون ثابت شده كه پرسنل چنين مديري به سازمان و مدير خود هيچگاه خيانت نمي كنند.!!

7ـ نظر مشورتي و كمك زيردستان را بخواهيد.« مشاوره هميشه كارساز و مفيد بوده است .

8ـ انتقاد و ملامت را در خفا انجام دهيد.

9ـ تحسين را در حضور ديگران انجام دهيد.!

10ـ قسمتي از مسؤليت خودرا به زير دستان تفويض كنيد.!!

11ـ در صورت استحقاق در تجليل زيردستان خود اقدام كنيد.

12ـ هرگز فراموش نكنيد كه مدير سرمشق زيردستان خود مي باشد.« پس در تمامي شئون سعي كنيد نقطه ضعفي ازخودنشان ندهيد،هميشه مرتب ومنظم و.....حتي خود را آگاه تر و داناتر از آنها نشان دهيد.

13ـ به كاركنان خود نشان دهيد به آنان اعتماد داشته و از ايشان انتظار داريد تا به بهترين وجهي انجام وظيفه كنند.

14ـ براي زيردستان خود هدفي معين كنيد كه به خاطررسيدن به آن به تلاش بيفتند و جد و جهد كنند.

15ـ به زير دستان فرصت دهيد در تصميماتي كه گرفته ميشود شركت جويند . «مشاركت؛ خصوصأ تصميماتي كه در وضع آنان اثر دارد .

16ـ از تحكم وتسلط اجتناب كنيد. حتي خواسته هاي خودرا به صورت پيشنهاد يا به نوعي خواهش درآوريد.

17ـ خواسته هاي خود را به صورت طرح پيشنهادي يا خواهش درآوريد .هيچگاه با صداي بلند و از كلماتي مانند؛من ميگويم؛يا بايد اينچنين باشد؛ حرف من بايد .......استفاده نكنيد

18ـ هنگام طرح درخواست يا پيشنهاد دليل آنرا حتمأ ذكر كنيد.

19ـ هميشه جنبه مثبت را در نظر بگيريد. مثبت انديش بوده و نيمۀ پر ليوان را ببينيد.

20ـ تعادل داشته باشيد. چه در تشويق؛تنبيه؛تذكر؛دوستي و صميميت؛و....

21ـ هر وقت در اشتباه مي باشيد يا كه مرتكب اشتباهي شده ايد به خطاي خود اعتراف كنيد.«جون اين نوعي شجاعت است.

22ـ اگر فكر و سليقه اي را پسنديديد دليل آنرا به مبتكر و صاحب فكر بگوييد.

23ـ به اين حقيقت كه افراد افكار و پيشنهادات و نظريات خود را بهتر از سايرين به مورد اجراء مي گذارند اهميت بدهيد.

24ـ در باره آنچه مي گوييد و طرز اداي آن دقيق باشيد. «هرگز حرف بي ربط و بيهوده نگوييد »

25ـ از غرو لند معمولي كاركنان ناراحت  نشويد.

26ـ اين احساس را در زير دستان بوجود آوريد كه كار آنان مهم است.« حتي كوچكترين كار »

27ـ كاركنان خود را از اموري كه در وضع آنان تأثير دارد مطلع سازيد.

 

ويروس رايانه اي شعله آتش ( Flame , Flamer , W32.Flamer و يا WORM_FLAMER.A )

 

در پي انتشار خبر شناسايي بدافزار Flame، خبرگزاريها و شركتهاي امنيتي مختلف اقدام به انتشار اطلاعاتي در اين مورد كردند.

در پي انتشار خبر شناسايي بدافزار Flame توسط آزمايشگاه تحقيقاتي مركز ماهر، شركت­هاي امنيتي سايمانتك، سوفوس، مك آفي، F-Secure و همچنين آزمايشگاه رمزنگاري دانشگاه فناوري و اقتصاد بوداپست نيز اقدام به انتشار اطلاعاتي در اين مورد كرده و به خبر مركز ماهر ارجاع داده اند.

همچنين تعدادي از خبرگزاري­هايي كه اين خبر را با اشاره به خبر منتشر شده توسط مركز ماهر پوشش داده اند به شرح زير مي­باشند:

http://www.computerworld.com/s/article/9227524/Researchers_identify_Stuxnet_like_malware_called_Flame_?taxonomyId=17&pageNumber=2

http://news.cnet.com/8301-1009_3-57442473-83/massive-targeted-cyber-attack-in-middle-east-uncovered/?tag=txt;title

http://news.techworld.com/security/3360425/researchers-discover-major-cyber-weapon-targeting-middle-east/

http://in.news.yahoo.com/researchers-expose-worlds-most-complicated-espionage-virus-flame-062245387.html

جهت مشاهده متن كامل ، بر روي
ادامه متن كليك كنيد.

[ادامه متن]

+ نوشته شده در  سه شنبه ششم تیر ۱۳۹۱ساعت 9:27  توسط خودم  |